torsdag, september 11, 2014

Stockholm

Som ni vet från förr så är jag ju inte direkt en mästarfotograf och kommer aldrig ihåg att ta bilder. Var till Stockholm över helgen med mamma, moster, Isabelle, Nathalie och Hanna.
Vi åt, såg på tv, shoppade mycket och åkte tunnelbana. Dagen då vi kom dit åkte vi direkt in till stan efter att vi släppt av sakerna vid vårat boende, d.v.s. vid Markku. Vi sprang runt på stan tills benen dog. Jag hittade dock inte så mycket första dagen på stan.
Jag och Isabelle var till Gröna Lund en dag. Smidig matbild jag lyckades få på henne måste jag nämna. Men det var så otroligt långa köer till alla attraktioner så vi tröttnade ganska snabbt på att vara där.
Här är några bilder på det som kom med mig hem till Finland. Vi kom hem på måndag. Jag hade då ännu frånvaro blankett från skolan så jag bestämde mig för att vila upp mig där hemma hela måndagen.
Vi var även på en kräftskiva men den har jag inga bilder på. 

Den där lediga måndagen jag talade om tidigare blev förstås inte en lugn måndag eftersom jag har ganska svårt att tagga ner. Jag hoppade direkt in i bilen runt 10 tiden då jag kom hem och for till Karperö där jag spenderade dagen. På tisdag for jag direkt till Karperö också, sov över och steg upp 6 på morgonen. Jag har fått otroligt lite sömn den här senaste veckan. Orsaken till att jag steg upp 6 var för att hela närvårdar 3 skulle till Heureka över dagen. Vi stannade 2h vid Ideapark där vi shoppade lite och åt. Det här blir väldigt rörigt nu jag vet, men jag är otroligt trött i mitt lilla huvud. Kom hem från studiebesöket runt halv 12 inatt. Sov i Karperö igen och steg upp för att vara i skolan idag som jag ärligt spenderade 1h i och sedan for hem för att vila upp mig. Nu är det första gången på 6 dagar som jag är hemma. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar