måndag, maj 26, 2014

IIHF

Det är mycket prat om Finland - Ryssland matchen igår. Om hur ryssarna fuskade genom att den avstängda tränaren kommunicerade med den assisterande. Visst, han gjorde säkert det. Men fel som fel, gjort som gjort. De finska spelarna verkade inte bry sig genom sina uttalanden så varför gör vi?

Jag är stolt över finnarna, de spelade den bästa matchen de gjort under hela VM, de levererade, skrinnade, blev utvisade, gjorde mål, stod på sig, de spelade som ett lag. Vi kanske inte vann, men ett VM silver är absolut något att skryta över. Vi gled in lite på ett bananskal. Tack vare att ett lag förlorade och ett lag vann en match lyckades vi ta oss till kvartsfinal. Vi hade inga poäng att skryta med i VM, vi hade inga insatser att skryta så jätte mycket över heller. 

Vilket ryssarna hade. De vann match, efter match, efter match. De må spela grymt och argsint, hårt och fult. Men flickor och pojkar, de spelar magiskt och är ett sjukt starkt lag. Var det något lag som förtjänade VM guld i år, var de banne mig ryssarna. Döm inte laget efter tränaren.

Misstro mig inte, jag skrev just en lite radiramsa om att jag är stolt över finnarna. De spelade sjukt bra, vilket inte räckte denna match. Men vi har förlorat matcher tidigare, utan att gå under. Bara för att vi spelade en VM finals match nu och förlorade, betyder det inte att vi går under heller. Vi rankades som det näst bästa laget i världen. 

peace and love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar