måndag, maj 27, 2013

lördag

Steg upp rätt så tidigt, 8 tiden. Tvättade håret, gjorde nödvändigheter och sedan skjutsade pappa mej till tåget. Klev på tåget där Lina, Emma och Emmi redan befann sig. Bytte tåg i Seinäjoki och mitt i allt var vi i Helsingfors. En helt impulsiv resa. Var ganska skönt att göra annat på en helg för en gångs skull. 

Var inte så jätte länge där. Planerna var ändå att åka dit för att se på stafettkarnevalen och för att för en gångs skull göra något annat. Hann inte med så hemskt mycket shopping, vilket var tur för jag var nog inte på något shopping humör heller och pengarna borde jag spara. Men vi hade en halv timme över så då sprang vi i några affärer. Köpte en tröja och ett iphone skal från Monki.

Kom hem runt 10-11 tiden. Hade bestämt mej för att kasta mej i säng och kolla film. Men fick höra att det var Molpe dans så där ett varv funderade jag på att åka. Men kom på andra tankar och stannade hemma.


Hur coolt är det inte att få dricka coca-cola ur en burk med ens eget namn på? Burken är sparad och pryder numera min vägghylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar