lördag, maj 31, 2014

När stunder som är de bästa i ditt liv har en otrolig kontrast och samtidigt blir en av de värsta.

Stress, dalar, djup, inget lugn, stök runt om, oförstående, allt på en gång, dööö. Har för mycket på gång, hinner inte med. Försöker hinna med allt men samtidigt som en sak är klar kommer nästa, stress, press, allt, ja allt på en gång. Vad ska man prioritera framför vad, vad är det som ska göras först, vilket görs mest noggrant. Ska man vara där, ska man springa, ska man sitta tyst och se sig omkring? 
Det är för stor press nu, jag hinner inte med bloggen ordentligt. Förlåt mig. En gång var bloggen ett ställe jag smet iväg till och tog det lugnt vid, jag fick ju skriva. Det var ju någonting jag blev glad av. Jag blir glad av att skriva. Men jag gör inget som gör mig glad längre, jag har inte tid. Metal, att skriva, att rita, att läsa, gosa med katterna. Jag springer, jag smiter, jag hittar på ursäkter. Jag vet inte varför, jag förstår inte varför. Varför springer jag till och med från något jag mår bra av? Varför är det så rörigt. Varför flyger den här texten upp på bloggen och inte på något privat ställe? Kanske så att ni ska förstå varför bloggen troligen kommer läggas lite åt sidan från och med nu. Jag hinner inte, jag kan inte, jag orkar inte, jag vill inte. Hur många mer orsaker måste man ha för att någon ska förstå? Orkar, vill, kan, hinner inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar