måndag, maj 12, 2014

Är det inte allt för tragiskt..?


Som den pure-finnen jag blir då det kör igång med hockey så är jag djupt deprimerad. Under OS var jag så stolt över de finska lejonen och alla otroligt duktiga spelare att jag inte ens tagit ner resultatlistorna som skrevs under den tiden, dessvärre hur många mål alla lag gjort. Två matcher, två förluster. Jag har inget behov av att göra en ny uppläggning av papper på min anslagstavla. Dessvärre känner jag inte heller något behov, eller besitter någon motivation över huvudtaget att fortsätta kolla VM.

– Jag visste inte att vi spelade mot både Ryssland och Sverige samtidigt
Javisst, det svider att en landslagstränare över huvudtaget måste tänka en sån här tanke, men blir det inte ännu värre då det går så långt att det måste sägas högt för att man är så upprörd över hur det faktiskt gick till..

Ingen nation har vunnit VM-guld efter att förlorat i de två första omgångarna. 
Jag berättade om hur djupt deprimerad jag var. Som om det ens kan bli värre. Jo men, stay positive. Det är Finland vi talar om, envisa jävlar. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar