tisdag, februari 25, 2014

Den här veckan har jag inlett mitt älskade sportlov och avslutat min praktik med ett helt jävla okej vitsord!

Jag är medveten om att min blogg har innehållit väldigt mycket hockey, men ååh så lite mot vad det skulle ha kunnat varit. Jag har spenderat de flesta OS-dagar med att se på hockey, sugit åt mej så mycket som möjligt från nästan alla matcher. Jag har producerat glädjetårar, sorgsna tårar, arga tårar och farvältårar. Jag har även förlorat 10 euro. Varit endast 1 poäng ifrån att vinna båda gångerna men nej. Då svek lagen mej. Vi har alltså slagit vad här i familjen om matcher, vem som vinner vilka osv.

Jag är även medveten om att min blogg har innehållit väldigt mycket Sagan om Ringen. Men jag har ingen ursäkt varför den har gjort det förutom att jag har väldigt lätt att utveckla ett beroende över något. Sagan om Ringen är just en filmserie som jag alltid älskat och som jag kan se på hur många gånger som helst och som jag ryser av bara att höra namnet. Ni lär höra mer om denna trilogin i framtiden.


I alla fall, förra veckan gick mest ut på att kolla kvartsfinal, semifinal, brons- och guldmatch i OS, hockey. På fredag, dvs då Finland spelade semifinal mot Sverige hämtade syskonen Friberg upp mej från min praktikplats. Sedan köpte vi en massa uppladdningsmedel från prisma och efter det for vi till mej, där vi såg hockey. Efter att vi sett matchen och bannades lite for vi in till stan till Emmelies. Det här var alltså fredagen, på torsdagen var syskonen hit också, vi bakade en mockaruta och efter det for vi också till Emmelies, men den gången var vi dit på inflyttningskaffe. ååh det här blir så snurrigt!


Igår satt jag mest hemma och slöade, men runt 4-5 tiden for jag till tropiclandia med Emma och Malin. Det var faktiskt roligt där och man kände sig som ett litet gulligt barn igen. Idag ska jag, Malin, Emmelie och Emma till krutkällarvägen för att utmana varandra i en bowlingsduell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar