söndag, januari 19, 2014

Har så många olästa böcker nu! Dessutom är böckerna troligen skit bra också. Har bestämt mej för att börja läsa lite igen. Ska försöka med att varje dag, en liten stund, stänga av eller sätta åt sidan allt elektroniskt, sätta mej ner och läsa en stund. 

Jag är absolut ingen läsar typ. Men jag älskar ändå att läsa böcker om människor jag ser upp till. Ända problemet är bara att jag känner att jag inte har tid. Jag klarar inte av att koppla av tillräckligt. Jag är inte en människa som kan ta en tyst och lugnande stund bara sådär.. Jag är mer utav en ''måste hända något hela tiden människa''.

Men nu fasiken ska jag försöka med; Läsa åtminstone 10 sidor per dag.

Behöver dessutom inspiration till mitt skrivande. Jag skriver inte mycket längre heller, eller tar kort, ritar gör jag inte heller. Allt det som jag höll på med förr för att lugna ner mej är borta. Jag vet inte om det är just för att jag inte kan koppla av eller för att jag intalar mej själv att jag inte har tid med det.

Men som sagt, nu jävlar ska jag ge tid åt saker som jag vill göra. Som jag tycker om. Som gör mej lugn. Och som får mej att känna glädje för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar