söndag, september 29, 2013


Jaa, jag har lovat er ett madafuckin blogg inlägg.

Jag har ingen motivation till att blogga längre och till råga på allt ingen jävla tid och ork heller.
Förra helgen var jag ute med Friberg både lördag och fredag. Men mycket mera än det minns jag inte längre, börjar ju vara en tid sedan.

I veckan har det inte hänt så jätte mycket, mest varit i skolan. Våra dagar är fruktansvärt tunga så man är sjukt trött då man kommer hem. Vi hade det väldigt jobbigt förra perioden, varje dag 8-4. Den här perioden har vi 8-4 på måndagar och onsdagar och 8-kvart före 4 på tisdagar och torsdagar, men på fredagar får vi faktiskt sluta tidigare, kvart före 3. 

Men de här två första perioderna har totalt sugit musten ur mej, de är tunga. Nästa period kommer inte heller bli så mycket längre för då har vi en jävla kombi period igen..

Ni som går i gymnasiet har det så mycket lättare då det gäller studenten kan jag säga er. Nästa år skriver vi studenten, vi läser alltså kurserna på 1½ år. Vi har ungefär 8 kurser per period, vi sitter på lektion från 8-4, inte från 9-3 med lite håltimmar där i mellan. Vi har läst 2 modde kurser på en period samtidigt, med två olika lärare, två finska kurser som hållit på 3veckor var. Man hinner inte alls smälta all information man får, lärarna bara stressar igenom allting eftersom även de blir trötta för att de högre människorna i skolan ljög för dem och sa att de har skoldagar från 9-3, fast det egentligen är från 8-4. 

Där ett tag funderade jag hoppa av den här jävla kombin för att den är så fucking tung och för jävlig och ja vet inte ens om jag slipper igenom studenten eftersom man inte alls hinner lära sig något då vi går igenom det så snabbt. Men nu tänker jag, vad är iden lixååmmmm?? jag har bara en jävla kombi period kvar sedan är skiten över, kan lika gärna läsa den och sedan skriva studenten, och det får gå som det vill. Sedan efteråt så kommer jag tröstsupa.

VÄLJ INTE ABSOLUT INTE KOMBI I YRKESAKADEMIN, NI KOMMER BLIR DEPRIMERADE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar