söndag, juni 09, 2013

Min dag igår; Sov till 12 tiden. Slängde på mej kläder direkt jag vaknade, tog ett äpple i handen och sedan hoppade jag på cykeln och cyklade iväg mot sportplan. 

Det var det årliga byaspelet. Det betyder alltså att Helsingby, Toby och Karkmo spelar fotbolls matcher mot varann, räknar ihop poängen, spelar final och får pokal. Helsingby delas dock upp i Helsingby Nord och Helsingby Syd eftersom byn är större än Toby och Karkmo. Tycker att det alltid brukar vara rätt roligt där, men det börjar vara något år sedan jag deltog nu. Humöret är alltid på topp för alla och det känns som att byarna för en gångs skull är förenade.

På kvällen brukar de senare ha en liknande pubkväll vid lokalen dit de äldre brukar styra cyklarna. Detta år var jag faktiskt själv med en liten stund där. Jag drog ner på medelåldern rätt så mycket, fanns bara 30+ människor där ungefär. Kan ju säga att de hade mer liv än vad det brukar vara på de fester jag är på. Fanns dessutom levande musik, en trubadur, som spelade på scenen.

Var där kanske 20-30 min sedan hämtade Filip mej och det bar av mot en fest med en lite yngre åldersgrupp där jag passade in bättre. Hade en rolig kväll och den slutade ganska oväntat också. Jag fick en blombukett. TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar