torsdag, februari 14, 2013

Idag har det varit en hel normal dag för mig, förutom att vart jag än vänt mej på internet har det dykt upp en massa bilder och texter om vändagen. Detta råkar tyvärr vara en av alla dessa högtider som vi aldrig firat i min familj, det gör alltså att alla dessa kommentarer, texter och bilder faktiskt har varit rätt störande idag. 

Idag har jag hunnit med, näst sista dagen på dagis-praktik, bytt säng kläder, ätit koti pizza, duschat, varit till abc en sväng, bakat cupcakes som smakade mycket intressant, kollat en film som jag ännu har på hälft, men har märkt att min koncentration tydligen har blivit utspydd i naturen. Snart ska jag gå lägga mej, tar en tidig natt som jag gjort nästan hela veckan! Imorgon börjar jag dessutom 9 och det känns hur skönt som helst, får dessutom sluta 3 eftersom jag har en timmes övertid! 

Kan helt ärligt säga att jag tycker det är skönt att praktiken är över. Måste erkänna att jag såklart kommer sakna barnen lite och personalen, men annars har jag faktiskt vantrivdes på stället, dagis är och kommer aldrig vara en plats för mej tror jag. Men det är absolut inget personligt mot personal och barn, det är bara det att det där är absolut inget ställe att befinna sig om man fungerar som jag.

Den här helgen har jag absolut ingen aning om vad jag ska göra och förra helgen gjorde jag exakt samma saker som jag gjort varenda helg så det kan ni lista ut själva, om det är trögt i skallen är det bara att bläddra bakåt i arkivet för att se vad jag brukar ha för mej!

Det ända speciella med förra veckan var kanske att på fredag var det moffas ett-års-dag. Kan säga att dagen gick faktiskt mycket bättre än vad jag förväntat mej och att torsdagen nästan var tre gånger värre än fredagen. Eller, fredags kvällen gick mindre bra än på dagen, men det finns inte så mycket mer att säga om det!

och vädret var lite humoristiskt också, det var exakt samma som för ett år sedan! Nästan inga moln på himlen, solen som lyser, men endå svin kallt där ute så man fryser och lite vind! Det var allt för dagens väder, över till filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar